2016 KPSS

Geçtiğimiz 5-6 aylık dönemde kendisi ile ilgili uğraş verdiğim sınav olur kendileri.Kimisi için bir kurtuluş kapısı,kimi için de eğlencesine girdiği sınavlardan biri olmuş bulunmakta.Bir sürü kişinin bel bağladığı ama her zaman hakkında soru işaretleri olan bir sınav. 2014 yılının aksine beklenildiği gibi Tarih sorularının zor olmadığı,aksine ortalama tarih çalışan birinin bile 20 net üstü yapabileceği … More 2016 KPSS

Antrenman Sistemleri-5(Süper Set)

Bu çalışma sistemi iki hareketin dinlenilmeden arka arkaya girilmesi esasına dayanmaktadır.İki hareketin art arda yapılması tek set olarak sayılmaktadır.Set bitiminde normal dinlenme süresi gözetilmektedir.Kanın daha aktif şekilde pompalanması için çok iyi bir sistemdir. İki hareket üst üste olacağı için normal zamanda kaldırdığımız ağırlıklara göre bir miktar daha düşük ağırlık tercih etmemiz çalışmayı tamamlayabilmemiz açısından yararlı … More Antrenman Sistemleri-5(Süper Set)

Antrenman Sistemleri-4(Öncelik Sistemi)

Spora başladıktan belli bir süre sonra bazı kaslarımızın diğer bölgelere oranla geri kaldığını görebiliriz.Bu genellikle olması muhtemel bir durumdur.Bu gibi durumlar için geri kaldığını düşündüğümüz bölgeye öncelik antrenman sistemini uygulayabiliriz.Kendi antrenman bilgimiz veya antrenör yardımı ile oluşturulacak bir program işimizi görecektir. Bu antrenman sisteminde taze enerji ve vücutta biriken besin ilk olarak geri kaldığını düşündüğümüz … More Antrenman Sistemleri-4(Öncelik Sistemi)

Antrenman Sistemleri-3(İzolasyon)

Genel olarak küçük kas gruplarını diğer kaslardan ayırarak çalışmaya yarayan bir antrenman sistemidir.Kaldırdığımız ağırlıklar birleşik egzersizlere göre(Bench Press,Squat,Deadlift,Barfiks) fark edilir derecede azalma gösterecektir.Çalışacağımız kasın yardımcı kaslardan olabildiğince az yardım almasını sağlayarak maksimum etki alınması amaçlanır.Özellikle kasın şekillendirilmesi açısından gayet yararlıdır. Birleşik egzersizlerde kullanılan kas fazla olduğundan harcanan enerji de yüksek miktarda olacaktır.Set aralarında dinlenme süremizi … More Antrenman Sistemleri-3(İzolasyon)

Antrenman Sistemleri-2(Bölgesel Çalışma)

En çok tercih edilen sistemlerden biri de bölgesel çalışma sistemidir.Bu çalışmayı haftanın belirli günleri seçtiğiniz kas gruplarını aynı gün çalışarak uygulayabilirsiniz. Kısaca şu şekilde örnek verilebilir; Pazartesi:Göğüs-Biceps Çarşamba:Back(sırt)-Triceps Cuma:Bacak-Omuz Çeşitli kombinasyonlar denenebilir.Göğüs-Biceps kombinasyonunda,göğüs çalışırken etkilenen ikincil kas grubu tricepstir.Yani belli bir miktar tricepsimizde yormuş olduk.Bicepslerimiz ise bu sürede ısındı ve daha antrenmana hazır durumda beklemektedir.Genel … More Antrenman Sistemleri-2(Bölgesel Çalışma)

Antrenman Sistemleri-1(Piramit Sistemi)

Bu yazımda denenmiş,genel kanı ve bilimsel olarak etkisi kanıtlanmış sistemler ve kendi denemelerim sonucu ulaştığım tecrübeleri aktarmaya çalışacağım.İlk olarak şunu belirtmekte fayda var.En etkili çalışma sistemi diye bir şey yoktur.Herkesin anatomisi farklı olduğu için antrenmanlara verdiği tepki de değişmektedir.Kendinize en uygun sistemi zaman içinde deneyerek kendiniz keşfetmeniz gerekmektedir.Uzun bir yazı olacağı için bir kaç parçaya … More Antrenman Sistemleri-1(Piramit Sistemi)

Ton Balıklı Köfte

Malzemeler 500 Gram Yulaf Ezmesi 4 Kutu Light Ton(4×160 Gram) 1 Adet Soğan 2 Yumurta 2 Diş Sarımsak Maydanoz İsteğe göre baharatlar(Karabiber,Pul biber vs) Hazırlanısı: Normal köfteden çok farklı olmayan tarifimizde sadece kıyma yerine ton balığı ve yulaf kullanıyoruz.Yulaflar olduğu gibi de kalabilir isterseniz blenderda un haline getirip o şekilde kullanabilirsiniz.Yulafımızın üzerine ton balığımızı boşaltıyoruz.Daha … More Ton Balıklı Köfte

Paint Trek

Bu yazımda bir arkadaşımın kendi çabaları ile gerçekleştirmiş olduğu bir windows phone uygulamasından bahsetmek istiyorum.Telefonum uygun olmadığı için masaüstü versiyonunu oynama imkanım oldu.Küçükken oynadığımız  atarilerde olan bir oyunun günümüz haliyle cebimize girmiş hali olarak düşünebiliriz.Zorluk seviyesi bölüm bölüm artan,yeri geldiğinde her oyunda olduğu gibi sinir katsayılarımıza ekleme yapabilecek öğeler barındıran bir oyun.Bir grafikerin elinden çıkmamasına … More Paint Trek

Başlarken 2

Bu yazımda kaldığım yerden devam ederek bilgiler vermeyi sürdüreceğim.Tabi ki kendi pencerem dahilinde.Geçen yazımda başlangıç için bütün beden bölgelerini hedef alan bir program vereceğimi belirtmiştim.Ön bilgi verip aşağıda programı paylaşacağım. İlk olarak ısınma olayını kesinlikle atlamamamız gerekiyor.İster hafif ister ağır çalışacak olalım,öncesinde en az 10-15 dk arası ısınma bizim sakatlık riskimizi minimuma indirir.Isınırken de aşırı … More Başlarken 2

PROTEİN BAR YAPIMI

MALZEMELER: – İsteğe göre 10 Gram Badem – İsteğe göre 1 Çorba Kaşığı Hindistan Cevizi – İstege göre 1 Adet (Orta/Normal) Muz – 2 Su Bardağı (200 Ml Lik) Süt (Yağsız) – Bitter Çikolata – 1 Avuç (Yarım) Kuru Üzüm – 250 Gram Yulaf Ezmesi – 100  Gram Fıstık Ezmesi -Tarçın -4 Ölçek Protein Tozu … More PROTEİN BAR YAPIMI